Odłączenie wzrokowe

Rozłączenie wzrokowe to doświadczenie oddalenia i oderwania się od zmysłu wzroku. Na niższych poziomach prowadzi to do stanów takich jak tłumienie ostrości widzenia, podwójne widzenie, tłumienie rozpoznawania wzorów i spowolnienie przetwarzania wizualnego. Doświadczenie tego efektu może również tworzyć szeroki zakres subiektywnych zmian w postrzeganiu przez osobę własnego widzenia. Zostały one opisane i udokumentowane w poniższej liście:

  • uczucie, jakby oglądało się świat przez ekran,
  • niewyraźne widzenie i ogólne trudności w dostrzeganiu drobnych szczegółów,
  • uczucie, że świat postrzegany wizualnie jest bardziej oddalony,
  • uczucie, że patrzy się na świat cudzymi oczami,
  • podwójne widzenie, które na wyższych poziomach zmusza użytkownika do zamknięcia jednego oka, gdy musi czytać lub dostrzegać drobne szczegóły wizualne,

Na wyższych poziomach, wizualne rozłączenie może stać się wszechogarniające w swoich efektach. Skutkuje to całkowitym odłączeniem percepcyjnym od zmysłu wzroku, co można opisać jako doświadczenie bycia oślepionym i niezdolnym do stwierdzenia, czy oczy są otwarte czy zamknięte z powodu całkowitego braku danych sensorycznych. Podczas tego stanu, efekt często prowadzi do doświadczenia unoszenia się w ciemnej i przeważnie pustej halucynacyjnej pustce.

polski Dziury, przestrzenie i puste przestrzenie są subkomponentem wizualnego rozłączenia, które ujawnia się, kiedy staje się wszechogarniające w swojej intensywności. Doświadczenie to jest bardziej znane w literaturze jako "K-hole" i jest generalnie dyskutowane jako coś, co jest związane konkretnie z ketaminą, mimo że jest obecne w większości tradycyjnych dysocjacji. Można je opisać jako miejsce, w którym znajduje się dana osoba, gdy rozłączenie wzrokowe staje się na tyle silne, że osoba ta nie jest w stanie odbierać zewnętrznych sygnałów zmysłowych. Zastępuje to ich wizualne dane wejściowe przestrzenią, która subiektywnie czuje się tak, jakby była poza zwykłą rzeczywistością. Wizualny wygląd tej przestrzeni, dziury lub pustki może być opisany jako rozległa, głównie pusta i zaciemniona komora, która często czuje się i wydaje się być nieskończona w rozmiarze. Ta przestrzeń jest zwykle ciemno czarna, ale może okazjonalnie pokazywać się z dużymi plamami wolno poruszających się amorficznych kolorowych chmur lub subtelnych geometrycznych wzorów na jej horyzoncie. Na jej wyższych poziomach, pustki te często zaludnione są halucynacyjnymi strukturami, jakie wyczerpująco opisane i udokumentowane zostały w podrozdziale poniżej. Wraz z tym doświadczeniem wizualnym, zmiany w grawitacji i silne poczucie dotykowego odłączenia są również zwykle obecne, co może skutkować odczuciem, że ktoś przechodzi doświadczenie poza ciałem podczas nieważkiego unoszenia się przez pustkę na duże odległości w różnych prędkościach, kierunkach i orientacjach. To uczucie jest interpretowane przez wielu ludzi jako unoszenie się w przestrzeni lub na nocnym niebie. Struktury Struktury są jedyną cechą, którą można znaleźć w tym, co w przeciwnym razie byłoby pustą i niezamieszkałą pustką. Przejawiają się one jako wizualne doświadczenie monolitycznych trójwymiarowych kształtów lub struktur o nieskończonej różnorodności i wielkości, które unoszą się nad, pod, wokół lub przed osobą, gdy stopniowo powiększają, obracają się, przekształcają lub przesuwają się w ostrość i stają się odsłonięte przed linią wzroku osoby w stopniowym tempie. Struktury te mogą przyjąć formę dowolnego kształtu, ale wspólne przykłady obejmują ogromne i gigantyczne filary, kolumny, tunele, bloki, budynki, slajdy, pomniki, koła, piramidy, jaskinie, i wiele różnych abstrakcyjnych kształtów. Są one często fraktalne w kształcie i mogą manifestować się w różnych kolorach, ale zwykle podążają za ciemnymi tematami i tonami z powiązaną estetyką, która jest czasami subiektywnie interpretowana jako "obca" w naturze. Struktury można podzielić na 4 podstawowe poziomy złożoności i intensywności wizualnej opisane poniżej: Struktury dwuwymiarowe - Na najniższym poziomie struktury ograniczają swoją formę do ściśle dwuwymiarowych kształtów. Kształty te są zazwyczaj płaskie i ciemne w swojej barwie. Ich obecność jest też często "odczuwalna" zamiast widoczna. Pod względem wielkości, struktury te zazwyczaj zajmują całe pole widzenia osoby, ale nie wydają się mieć żadnego szczególnego poczucia wielkości przypisanego do nich. Częściowo zdefiniowane struktury trójwymiarowe - Na tym poziomie struktury stają się lepiej zdefiniowane i trójwymiarowe w kształcie z pewnymi podstawowymi szczegółami ich oświetlenia i cieni. Wydają się być złożone z półprzezroczystego, skondensowanego koloru i są postrzegane jako nieokreślone lub nieostre wokół ich krawędzi. Jeśli chodzi o rozmiar, struktury te wydają się być niezwykle duże, rozciągając się na setki metrów. W pełni zdefiniowane struktury trójwymiarowe - Na tym poziomie struktury stają się w pełni zdefiniowane pod względem kształtu, krawędzi, oświetlenia, cienia i szczegółów. Często wydają się być wykonane z solidnych i gęstych realistycznych materiałów, takich jak kamień i metal. Jeśli chodzi o ich rozmiar, są w stanie pojawić się jako tysiące mil w poprzek siebie i często są niezwykle złożone pod względem ich kształtu i tekstury. Strukturalne wszechświaty maszynowe - Na najwyższym poziomie, struktury halucynacyjne mogą być opisane jako uczucie widzenia tego, co jest subiektywnie postrzegane jako cały wszechświat skondensowany w nieskończenie rozległej i zawiłej wiecznie zmieniającej się strukturze maszynowej. Pod względem wyglądu, stan ten jest trudny do opisania, ale ma wiele subiektywnych podobieństw do geometrii poziomu 8A. Struktura ta może przybierać dowolną formę, ale zazwyczaj pojawia się jako misternie ukształtowane struktury maszynowe, które są pozornie nieskończone w rozmiarze i mogą przekazywać ogromne ilości wrodzenie zrozumiałych informacji. Doświadczenie to jest odbierane nie tylko poprzez zmysł wzroku, ale jest również fizycznie odczuwane na niepojętym poziomie szczegółowości, który przejawia się jako złożone wrażenia poznawcze i dotykowe. Struktura jako całość i przekazywane przez nią informacje są często wrodzenie interpretowane jako postrzeganie strukturalnej reprezentacji "wszechświata" lub "wszystkiego". Struktury zazwyczaj pokazują się od 30 sekund do kilku minut, zanim osoba doświadczająca ich powróci do rzeczywistości lub obecności innej struktury. Jeśli chodzi o to, jak te struktury przechodzą między sobą, ich procesy przejściowe można podzielić na Zobacz tłumaczenia alternatywne na DeepL.com

Czy wiesz że...

71 % użytkowników MDMA słucha techna